Koncept s kódovým označením C-X75 patril medzi najväčšie ťaháky parížskeho autosalónu 2010. Mimoriadne priaznivé ohlasy verejnosti dohnali výrobcu k úvahám o sériovej produkcii. Adrian Hallmark, produktový riaditeľ Jaguaru teraz potvrdil, odklepol alebo podpísal to, načo skupina nadšencov značky netrpezlivo čakala - Jaguar C-X75 mieri do sériovej výroby. Vznikne 250 kusov, každý s cenovkou 700.000 až 900.000 libier.
Jaguar C-X75 vznikol pri príležitosti 75. výročia založenia automobilky z Coventry. Duchovný nástupca modelu XJ220, svojho času najrýchlejšieho sériovo vyrábaného automobilu planéty s najvyššou rýchlosťou 353 km/h, dostal kvarteto výkonných elektromotorov a dve plynové turbíny k ich dobíjaniu. Netradičná pohonná konfigurácia je zárukou sebavedomých dynamických možností. Koncept akceleruje z 0 na 100 km/h za 3.4 s, 300 km/h pritom dosiahne za 15.7 s.
Aj keď ide o veľmi vzrušujúcu predstavu hodnú prezentácie v najnovšej epizóde Jamesa Bonda, realita nebude až taká ružová, aspoň nie hneď na začiatku kariéry. Podľa britského magazínu Autocar vznikne v budúcnosti limitovaná séria s konfiguráciou konceptu. Technologické zázemie poskytne nová rodinná štruktúra - indická Tata Motors, majiteľ Jaguaru, vlastní podiel v spoločnosti Bladon Jets vyrábajúcej turbíny.
Bližšia budúcnosť - konkrétne rok 2013, však pritiahne opraty a pod kabát poputuje len dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave. Energiu budú čerpať z lithium-iontových batérií s hmotnosťou 230 kg, a čo je zaujímavejšie - z maloobjemového benzínového turbomotora odvodeného od budúcich jednotiek F1. Ani s tromi, resp. dvomi primárnymi pohonnými stanicami, nebude C-X75 trpieť podvýživou. Na kolesá smeruje približne 1.000 koní, ktoré vozidlo s váhou 1.400 kg rozhýbu z 0 na 100 km/h za necelé 3 sekundy. V čisto elektrickom móde prejde maximálne 50 kilometrov, výrobca avizuje maximálnu rýchlosť 320 km/h. Podľa Jaguaru vznikne 250 kusov, ktorých cena bude oscilovať medzi sumami 700.000 a 900.000 libier.