Japonská Toyota chce spustiť p
redaj svojho nového cenovo dostupného kupé s pohonom zadných kolies a motorom Subaru už na budúci rok. Čaká nás obroda zábavných malých kupé pre mladých?
Toyota FT-86 II bola predstavená na tohtoročnom ženevskom autosalóne ako druhá dizajnová štúdia pôvodného konceptu malého, cenovo dostupného vozidla s prvkami zábavy a radosti z jazdy. Pohon zadných kolies, manuálna prevodovka, boxer zo Subaru a cena nastavená pre moderných mladých nadšencov. Síce sa nepredpokladá, že pôjde o „ľudovku“, cenovka by ale nemala byť zbytočne hnaná smerom nahor. FT-86 II bude zároveň novou 2000 GT, Suprou, Celicou či MR2. Zo všetkých menovaných preberie časť ich filozofie, i duchovného odkazu.
Oproti prvej FT-86 Concept z roku 2009 sa čierna „dvojka“ líši reálnejšími tvarmi a väčšími rozmermi. Ani jedno by sa už podľa slov značky nemalo veľmi meniť.
Dizajn vytvorilo európske stredisko ED2, reprezentuje ho tzv. funkčná krása, vidieť je i časť zo superšportu Lexus LFA. Na dĺžku je FT-86 II natiahnuté o 75 mm (4 235 mm), na šírku narástlo o 35 mm (1 795 mm) a strecha je s 1 270 mm o 10 milimetrov vyššie. Rázvor náprav zostal zachovaný na hodnote 2 570 mm.
Pod ostrou prednou kapotou sa usídli derivát Subaru: dvojlitrový boxer s bližšie neurčeným výkonom, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou optimalizovanou pre zníženie hmotnosti a ďalšie posunutie ťažiska vozidla smerom nadol.
—————