Superluxu
sná limuzína Maybach 57 S dostala zásahom firmy Xenatec novú identitu. Zo sedanu sa stalo kupé, pôvodné rozmery ale ostali zachované. Nevznikne ich viac ako sto.
Prestavbu síce starnúcej, no stále opulentne luxusnej limuzíny z dielní Maybachu má na svedomí spoločnosť Xenatec Group GmbH & Co. V roku 2010 oznámila svoj plán vyrobiť sto kusovú sériu veľkých kupé, ktoré budú prestavbou modelu 57 S, športovej verzie „krátkeho“ Maybachu. Nejde však o pochybný tuning, ale o výrobu novej karosárskej verzie v priamej kooperácii s koncernom Daimler a spoločnosťou Auto Kingdom zo Saudskej Arábie.
Dizajn vytvoril Frederik Burchhardt, muž ktorý stál i za projektom jedinečného Maybachu Excelero, prototypu vytvoreného pre pneumatikársku značku Fulda. Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé má vpredu upravenú masku chladiča, ktorá je ešte o čosi výraznejšia, nárazník dostal kruhové LED diódy, inú mriežku a chrómové lemovanie.
Zvyšok karosérie s matnou povrchovou úpravou a niekoľkými vrstvami ručne nanášaného laku je originálu samozrejme podobný, no chýba mu zadný pár dverí. Predný a zadný stĺpik (A a C) sú sklonené vo väčšom uhle, B-stĺpik bol posunutý o 200 mm viac dozadu. Celková dĺžka 5 728 mm ostala zachovaná, rovnako tak rázvor 3 390 mm.
Interiér ukrýva rovnaké prvky ako limuzína, vrátane stropných ukazovateľov pre zadný rad. Podlaha je vyhotovená z Alcantary, všade vládne exkluzívnosť ručnej práce, na povrchy bola použitá byvolia koža.
Pod prednou kapotou je nainštalovaný rovnaký agregát: dvanásťvalec do V s objemom rovných 6 litrov, pôvodom z divízie AMG. Výkon 450 kW (613 k) je dostupný v rozsahu 4 800 až 5 100 ot./min., krútiaci moment mamutích 1 000 Nm vrcholí medzi 2 000 až 4 000 ot./min. Maximálna rýchlosť je kvôli stabilite a aerodynamike obmedzená na 275 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie ťažkému kupé 5 sekúnd. Priemerné spotreba je potom 16,4 l benzínu na 100 km.
—————