Najmenšia a najexkluzívnejšia automobilka koncernu Volkswagen, francúzske Bugatti, dalo poslednú bodku za výrobou najrýchlejšieho sériového auta planéty. Výrobca s ročnou produkciou piatich desiatok vozidiel teraz smeruje svoju pozornosť k postaveniu superluxusného sedanu.
Volkswagen tak s definitívnou platnosťou potvrdil sériovú výrobu štvordvedového modelu 16C Galibier. Vlajková loď nemeckého koncernu zamestná výrobné linky francúzskej manufaktúry Molsheim, v ktorej doteraz vzniklo 300 Veyronov. Na trh dorazí v roku 2013, resp. v roku 2014.
Za najluxusnejšie premiestňovadlo sveta si nechá koncern dobre zaplatiť. Podľa zahraničných médií by mal stáť približne milión eur. Sedemciferná suma je vyvážená osemlitrovým šestnásťvalcom s výkonom oscilujúcim v rozmedzí 800 až 1000 koní a prísľubom najexkluzívnejšieho, najelegantnejšieho a najvýkonnejšieho štvordverového sedanu na svete.
Moderná reminiscencia legendárneho modelu Type 57 Royale samozrejme reprezentuje všetko to, čo sa od automobilky tohto rangu očakáva. Okrem špičkových materiálov zaujme dvojica budíkov umiestnených v strede palubnej dosky, veľký LCD displej, odnímateľné švajčiarske hodinky Reverso Tourbillon od Parmigianiho a široký stredový panel pozdĺž celého interiéru.
Názov Galibier nesie duchovný odkaz štvordverového modelu Type 57 z polovice 30-tych rokov minulého storočia. Rovnako sa však volá aj alpský priesmyk, ktorý je súčasťou cyklistického závodu Tour de France. Okrem názvu Galibier boli v hre i mená Lydia a Bordeaux.