Návrat mena Maybach na scénu pod hlavičkou trojcípej hviezdy Mercedesu-Benz sa po prvýkrát odohral v Tokiu ešte v roku 1997. Po oslavných ódach a sebavedomých prognózach predaja nastalo vytriezvenie, z ktorého sa automobilka neprebrala prakticky do dnešných čias. Minulý rok bolo vyrobených len mizivých 157 kusov, oproti produkcii konkurenčného Rolls-Roycu, ktorá presiahla 2.000 kusov.
O definitívnom osude značky sa rozhodne už budúci mesiac. Vyplýva to z vyjadrenia šéfa Daimleru Dietera Zetscheho, ktorý predniesol na nedávnej tlačovej konferencii. Zetsche predostrel len dve možnosti: opätovný zánik značky alebo vývoj druhej generácie
über-luxusného sedanu spoločne s britským Astonom Martin.
Zetsche sa prikláňa k druhej alternatíve. Spoločný vývoj zahŕňa všetko od konštrukcie motorov, hybridných systémov až po zdieľanie platforiem. Nový sedan by vyplnil medzeru po dosluhujúcich modeloch 57/62, zatiaľ čo by sa v Astone Martin predával pod staronovým označením Lagonda.
V projektovej fáze je aj nový crossover postavený na podvozkovej platforme nedávnom predstaveného Mercedesu-Benz ML, resp. GL ďalšej generácie. Zdroje z vnútra spoločností naznačili, že Aston Martin má v úmysle použiť stuttgartské motory V8 a V12 a sedemstupňovú automatickú prevodovku.